• يکشنبه ١٧ دی ١٤٠٢-١٥:٤٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٢٤٤
در صحن شورا انجام شد:12-206

تصویب اساسنامه سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران

در جریان دویست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، « اساسنامه سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران» با آرای موافق اعضا مصوب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، «اساسنامه سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران»، مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شد. 
در ابتدا مهدی عباسی گفت: به نظر می‌رسد اگر در اساسنامه‌ها و به طور کلی این تکلیف وجود داشت که در6 ماه یک بار گزارشی از مصوبات هیئت مدیره‌ها برای اطلاع به شورا ارسال می‌شد؛ تکلیف خوبی بود. می‌توان از همین اساسنامه‌ها آغاز کرده و به سایر اساسنامه‌ها اضافه کرد. 
در جریان بررسی این اساسنامه و پس از بیان پاره‌ای از اصلاحات از سوی اعضاء، خاصه باف، مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری، در پاسخ به نکات مطرح شده با اشاره به تبصره سوم این اساسنامه مبنی بر اینکه مشارکت سازمان از طریق خرید سهام و سرمایه‌گذاری در هر شرکت خارج از شهرداری منوط به اخذ مجوز از سوی شورای شهر است؛ توضیح داد: یکی از آسیب‌شناسی‌هایی که در مورد پروژه‌های قفل شده انجام شد، بی تدبیری برخی از مدیران و برخی از سیاسی باز‌ی‌ها بود که پای عموم پرونده‌های سازمان سرمایه‌گذاری را به محاکم قضایی کشانده است. 
وی ادامه داد: در جریان این سیاسی بازی‌ها قرارداد ۱۱۱ پروژه منعقد شده که ۱۶ مورد از این تعداد، قفل شده که در تلاش برای رفع آن هستیم چرا که در این میان این حقوق مردم است که تضییع می‌شود. اگر شهرداری نتواند از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود بهره برده و با تسهیلگری جذب سرمایه کند، این اقدام بی‌فایده خواهد بود.
خاصه باف با بیان اینکه ما مطابق آنچه در تبصره ۱۹ ثبت شده، اقدام کرده‌ایم اما به دلیل حجم بالا بر اساس مورد و با تایید هیئت مدیره می‌توان تفویض انجام داد. امروزه مدیریت کلان شهری مانند تهران دیگر با درآمدهای سنتی امکان‌پذیر نیست. ما برای این منظور به مشارکت بخش خصوصی و مردم نیاز داریم. 
در پایان این اساسنامه با برخی اصلاحات به تصویب اعضای شورای شهر رسید. 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: